Καλή σχολική χρονιά ! !

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 2022-2023

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΑΣ

2016-02-11_213854

Ιστορικό

ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ

2014-09-28_165006

ΙΟΥΝΙΟΣ 2016-Οι εποχες ο τοπος μας η ζωη μας

Με μια καταπληκτική παράσταση έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους οι μαθητές μας στο 2ο  μαθητικο φεστιβάλ θάλασσας του Δήμου μας
υ

Ολοκαύτωμα της Κασσάνδρας Στ τάξη 2021

ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ ΜΑΣ ΣΤΟ YOU TUBE

ENGLISH NEWS PAPER

2016-03-06_134202

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ COMIC

Συμμετοχή των μαθητών της Στ΄ τάξης σε διαγωνισμό Comic του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της Ευρώπης. Δημιουργία Αφίσας με θέμα “Ανθρώπινα δικαιώματα και η Δημοκρατία σε δράση”

Ανθρώπινα Δικαιώματα και η Δημοκρατία σε Δράση

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΠΡΕΣΒΕΥΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

 

2016-01-28_185915

6ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦ.

Το σχολείο μας συμμετέχει στο 6ο Συνέδριο Πληροφορικής ΚΜ, στα πλαίσια του προγράμματος ¨Συνάντηση των εθνών-Τα παιδιά όλου του κόσμου”

Βρειτε μας στο Facebook

Προγραμμα e-twinning !

Πιστοποιητικό συμμετοχής του σχολείου μας στο e-twinning

Εθνική Ετικέτα Ποιότητας

Παγκόσμια ημερα του παιδιου

ο καιρος στα Μουδανια

ΕΚΠ/ΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ

ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ .
Πατώντας πάνω στην εικόνα θα μεταφερθείς σ΄ενα περιβάλλον “σεισμικό”. Μπορείς να διαλέξεις τον ήρωά σου, και τον τρόπο που θ αντιδράσεις κατά την ώρα του σεισμού.
Θα μάθεις παίζοντας και θα παίξεις μαθαίνοντας !!

σεισμικη προστασια -λογισμικο

ΠΑΜΕ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Διερεύνηση της μετάβασης των μαθητών/τριών του Νομού Χαλκιδικής στο Γυμνάσιο.
images

Μελοποιημένη ποίηση

Αφιέρωμα στο Ν Γκάτσο

Η εκπ/κός της  Γ΄ τάξης κ. Ιωάννα Χαρχαντή με τους μαθητές/τριες του τμήματος της, ασχολήθηκαν με το πρόγραμμα τη «Μελοποιημένη ποίηση-Αφιέρωμα στον Νίκο Γκάτσο».gkatsos2

Α΄ Μέρος: Η ποίηση στην αρχαία Ελλάδα.

Οι αρχαίοι Έλληνες ανέπτυξαν ιδιαίτερα την ποίηση και συγκεκριμένα το έπος, τη λυρική ποίηση και το δράμα ως ποιητικά είδη, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως δεν άνθισαν και άλλα είδη, όπως η βουκολική ποίηση. Αξιοσημείωτο είναι ότι πέντε από τις εννέα Μούσες ήταν προστάτιδες των διαφόρων ειδών της ποίησης?

Ο Όμηρος φέρεται ως ο συγγραφέας των ποιητικών κειμένων της Ιλιάδας και της Οδύσσειας, από τα πρώτα κείμενα της Ιστορικής περιόδου της αρχαίας Ελλάδας, γνωστά ως «Ομηρικά Έπη»?

1)Οι μαθητές συνέλλεξαν πληροφορίες σχετικά με την ποίηση στην αρχαία Ελλάδα,

τις μούσες, τον Όμηρο.

2)Επέκτειναν τις πληροφορίες του βιβλίου της Ιστορίας σχετικά με τα Ομηρικά Έπη και ιδιαίτερα ασχολήθηκαν με τις αληθινές αιτίες του Τρωικού πολέμου-σύνδεση με τον Μυκηναϊκό πολιτισμό.

Β΄ Μέρος: Μελοποιημένη ποίηση- Ν. Γκάτσος

 Όταν η ποίηση συναντά τη μουσική τότε γίνεται μελοποιημένη ποίηση. Αρκετοί συνθέτες έχουν μελοποιήσει ποιήματα σπουδαίων ποιητών. Έτσι η ποίηση περνάει πιο εύκολα σε όλους τους ανθρώπους και γίνεται μέσο έκφρασης με υψηλά νοήματα για την δικαιοσύνη, τη δημοκρατία, την αγάπη, την ίδια τη ζωή. Αλλά και η μουσική υπογραμμίζει τα συναισθήματα της αγωνιστικότητας, του δυναμισμού αλλά και την ομορφιά  της ζωής και της ανθρώπινης ύπαρξης?

«Στον Γκάτσο οφείλω τον λόγο υπάρξεως του τραγουδιού μου, εκτός από τον λόγο μέσα στο τραγούδι», λέει ο Μάνος Χατζιδάκις, που δηλώνει μαθητής του.

«Πρέπει να μετράμε το ελληνικό τραγούδι προ Γκάτσου και μετά το Γκάτσο», λέει ο Σταύρος Ξαρχάκος, αναγνωρίζοντας την προσφορά του.

 

1)Συλλογή πληροφοριών σχετικά με την βιογραφία του Ν. Γκάτσου και το έργο του. (Βλέπε παρουσίαση).

2)Ανάλυση των ποιημάτων:

α) Ο Εφιάλτης της Περσεφόνης, από το Ανθολόγιο της Γ΄-Δ΄ τάξης. Διδάχτηκε και ως τραγούδι στα παιδιά.

Εκεί που φύτρωνε φλισκούνι κι άγρια μέντα      
κι έβγαζε η γη το πρώτο της κυκλάμινο                
τώρα χωριάτες παζαρεύουν τα τσιμέντα             
και τα πουλιά πέφτουν νεκρά στην υψικάμινο.

Εκεί που σμίγανε τα χέρια τους οι μύστες
ευλαβικά πριν μπουν στο θυσιαστήριο
τώρα πετάνε αποτσίγαρα οι τουρίστες
και το καινούργιο πάν να δουν διυλιστήριο.

Εκεί που η θάλασσα γινόταν ευλογία
κι ήταν ευχή του κάμπου τα βελάσματα
τώρα καμιόνια κουβαλάν στα ναυπηγεία
άδεια κορμιά σιδερικά παιδιά κι ελάσματα.

Κοιμήσου Περσεφόνη
στην αγκαλιά της γης
στου κόσμου το μπαλκόνι
ποτέ μην ξαναβγείς.

 

Το ποίημα παρουσιάζει την καταστροφή της φύσης από τον άνθρωπο. Ένα μικρό δείγμα από την ανάλυση του ποιήματος που έγραψαν οι μαθητές:

1η στροφή: Χρυσή Χρυσούλη: Εκεί που κάποτε φύτρωναν φυτά, τώρα οι χωριάτες πουλούν τα χωράφια τους για να φτιαχτεί ένα εργοστάσιο και τα πουλιά πεθαίνουν από τον καπνό. 

Φίλιππος Σωτηριάδης: Καταλαβαίνω πως εκεί που φύτρωναν λουλούδια, τώρα οι χωριάτες στρώνουν τσιμέντο. Τα πουλιά πέφτουν νεκρά από το εργοστάσιο.

2η στροφή: Ασημίνα Μπάκο: Παλιά οι άνθρωποι πιάνονταν χέρι-χέρι για να μπουν στο ναό προσεκτικά. Τώρα όμως οι τουρίστες πετάνε τα σκουπίδια τους και πάνε να δουν το καινούριο εργοστάσιο.

Μαρία Σωτηρίου: Εκεί που ένωναν τα χέρια τους οι άνθρωποι ήσυχα πριν μπουν στο ναό, τώρα πια πετάνε σκουπίδια οι τουρίστες και θέλουν να δουν το εργοστάσιο.

3η στροφή: Αλεξάνδρα Νοικοκύρη: Παλιά είχε ηρεμία, καθαριότητα. Οι άνθρωποι μπορούσαν να κάνουν μπάνιο. Άκουγαν τα πρόβατα που βόσκανε. Τώρα ακούν το εργοστάσιο που κάνει ατελείωτο θόρυβο.

Φάμπιο Χαϊντάρι: Εκεί η θάλασσα ήταν καθαρή και τα αρνιά βόσκανε και βέλαζαν. Τώρα βαγόνια από το εργοστάσιο κουβαλάνε ελατήρια, βίδες και μεταλλικές πλάκες.

4η στροφή: Φίλιππος Σωτηριάδης: Να πάει η Περσεφόνη στον κάτω κόσμο, να μείνει εκεί περά για πάντα, γιατί δεν έχει νόημα να πάει στον πάνω κόσμο επειδή τον κατέστρεψαν οι άνθρωποι.

Χαράλαμπος Λουκάς: Κοιμήσου Περσεφόνη κάτω στη γη αφού χαλάσαμε το κόσμο και τα λουλούδια.

β) Γεια σου χαρά σου Βενετιά, από το γ΄ τεύχος του βιβλίου της Γλώσσας της Γ΄ δημοτικού.

Γεια σου χαρά σου Βενετιά
πήρα τους δρόμους του νοτιά
κι απ’ το κατάρτι το ψηλό
τον άνεμο παρακαλώ.

Φύσα αεράκι φύσα με
μη χαμηλώνεις ίσαμε
να δω γαλάζια εκκλησιά
Τσιρίγο και Μονεμβασιά.

Γεια σου χαρά σου Βενετιά
βγήκα σε θάλασσα πλατιά
και τραγουδώ στην κουπαστή
σ’ όλο τον κόσμο ν’ ακουστεί.

Φύσα αεράκι φύσα με
μη χαμηλώνεις ίσαμε
να δω στην Κρήτη μια κορφή
που έχω μανούλα κι αδελφή

Το ποίημα αναλύθηκε προφορικά μέσα στην τάξη. Διδάχτηκε και ως τραγούδι.

γ) Το δίχτυ

Κάθε φορά που ανοίγεις δρόμο στη ζωή
μην περιμένεις να σε βρει το μεσονύχτι
έχε τα μάτια σου ανοιχτά βράδυ πρωί
γιατί μπροστά σου πάντα απλώνεται ένα δίχτυ
έχε τα μάτια σου ανοιχτά βράδυ πρωί
γιατί μπροστά σου πάντα απλώνεται ένα δίχτυ

Αν κάποτε στα βρόχια του πιαστείς
κανείς δε θα μπορέσει να σε βγάλει
μονάχος βρες την άκρη της κλωστής
κι αν είσαι τυχερός ξεκινά πάλι
μονάχος βρες την άκρη της κλωστής
κι αν είσαι τυχερός ξεκινά πάλι

Αυτό το δίχτυ έχει ονόματα βαριά
που είναι γραμμένα σ? επτασφράγιστο κιτάπι
άλλοι το λεν του κάτω κόσμου πονηριά
κι άλλοι το λεν της πρώτης άνοιξης αγάπη

Το ποίημα μας προειδοποιεί για τις παγίδες της ζωής. Το ποίημα αναλύθηκε προφορικά μέσα στην τάξη, τραγουδήθηκε και παρουσιάστηκε δραματοποιημένο στη γιορτή της ποίησης. Η ανάλυση του ποιήματος εξυπηρέτησε και την καλύτερη δραματοποίηση.

3) Οι μαθητές κατασκεύασαν κολάζ με θέμα: Το δίχτυ, Ο εφιάλτης της Περσεφόνης, Χάρτινο το φεγγαράκι και στόλισαν το σκηνικό για την παρουσίαση της γιορτής.

4) Διδασκαλία τραγουδιών: Αγάπη μέσα στην καρδιά, Αν θυμηθείς τ΄ όνειρό μου, Γεια σου χαρά σου Βενετιά, Η ενδεκάτη εντολή, Χάρτινο το φεγγαράκι, Ο εφιάλτης της Περσεφόνης, Άσπρο περιστέρι, Τώρα που πας στη ξενιτιά, Μίλησέ μου, Η μπαλάντα του Ούρι (Αχ! Ουρανέ), Έβαλε ο Θεός σημάδι  και άλλα? Αυτά με την καλύτερη ερμηνεία από τους μαθητές παρουσιάστηκαν και στη γιορτή.

5) Συγγραφή ποιημάτων: Οι μαθητές της Γ΄ τάξης προσπάθησαν να γράψουν δικά τους ποιήματα. Η θεματολογία τους ήταν σχετική με την καθημερινότητα τους: σχολική ζωή , αυτοβιογραφικά, από τις εποχές, το περιβάλλον που μεγαλώνουν, κοινωνικά. Τα ποιήματα τους τα παρουσίασαν και στη γιορτή.  Ένα μικρό δείγμα από αυτά είναι τα εξής:

       Ασημίνα Μπάκο:  Ήρθε η άνοιξη!

                                                Ήρθε η άνοιξη με τα λουλούδια.

                                                Ήρθε η άνοιξη με τα αηδόνια που κελαηδούν

                                                πάνω στα κλαδιά?

 

                                               Τα χελιδόνια πετούν ψηλά στον ουρανό,

                                                στη ζεστασιά?

                                                Ήρθε επιτέλους η άνοιξη

                                                με την ομορφιά της?

 

 Μαρία Σωτηρίου: Το καλοκαίρι

                             Ο ουρανός τις νύχτες του καλοκαιριού είναι καλός,

                                        με τ? άστρα, το φεγγάρι που λάμπει στον κατάμαυρο ουρανό,

                                        το ζεστό αεράκι, που φυσάει στα μαλλιά μου?

 

                      Ο ουρανός τις μέρες του καλοκαιριού είναι καλός με τα πουλιά,

                      που χτενίζουν τα κάτασπρα σύννεφα κι ο ήλιος που λαμπυρίζει,

                     ζεστή θάλασσα στην όμορφη αμμουδιά?

                                               

         Ασημίνα Μπάκο: Το φτωχό παιδάκι

                                    Ήταν ένα παιδάκι

                                                χωρίς οικογένεια, χωρίς σπιτάκι?

                                                Ήταν μόνο του το καημένο,

                                                χωρίς φίλους, χωρίς αγάπη,

                                                χωρίς τίποτα ήταν μονάχο το παιδάκι?

                                                Ήταν φτωχό δεν είχε να φάει,

                                                δεν είχε να πιει νερό

                                                ήταν πάντα νηστικό?

                               

               Σιλβάνα Λέκα: Η Σιλβάνα

                                    Καλημέρα, με λένε Σιλβάνα

                                                και το πρωί φιλάω τη μάνα,

                                                για να πάω στο σχολείο,

                                                να διαβάσω το βιβλίο!

 

                                                Έχω μια δασκάλα με κόκκινα μαλλιά,

                                                που με τα δέκα της παιδιά,

                                                προσπαθεί να μας διαβάσει

                                                και βαθμούς να μας μοιράσει!

                               

                                                Το παιχνίδι τ? αγαπώ

                                                και το αγαπημένο μου το φαγητό,

                                                είναι τα μακαρόνια με κιμά,

                                                που μου τα φτιάχνει η μαμά!

 

   Φίλιππο Σωτηριάδη: Σχολείο

                                    Ντρινγκ! Ντρινγκ! Το κουδούνι χτυπάει,

                                                στα αυτιά μας κελαηδάει?!

                                                Βγαίνουμε όλοι έξω για να παίξουμε

                                                και στην αυλή να τρέξουμε!

 

                                                Έχω πολλά μαθήματα

                                                ιστορία, θρησκευτικά,

                                                γλωσσά, μαθηματικά

                                                και αγγλικά.

 

                                                Για όλα αυτά, μερικές φορές

                                                παιδεύομαι να τα τελειώσω,

                                                αλλά άμα δε διαβάσω, η μαμά μου λέει:

                                               «Διάβασε θα σε μαλώσω»

 

       Χρυσή Χρυσούλη: Η θάλασσα

                                                Θάλασσα μου γαλανή,

                                                όταν φυσά τ? αγέρι

                                                τα κύματα λικνίζονται,

                                                σ? όλης της γης τα μέρη.

 

                                                Θάλασσα μου γαλανή,

                                                με τα πολλά τα ψάρια,

                                                βαρκούλες αρμενίζουνε

                                                και διάφορα καράβια.

6) Χορογραφία ζεμπέκικου το «Μ΄ ένα παράπονο» που παρουσίασαν στη γιορτή.

7)Χασάπικο «Μη μου χτυπάς τα μεσάνυχτα την πόρτα» παρουσιάστηκε στη γιορτή.

8) Δραματοποίηση «Το δίχτυ». Δύο φίλες ξεκινούν την πορεία τους στη ζωή. Τι γίνετε όμως όταν η μια μπλέκεται στο δίχτυ-παγίδες της ζωής; Θα καταφέρει η φίλη της να τη βοηθήσει; Όλα αυτά μας τα παρουσίασαν οι μαθητές της Γ΄ τάξης στη γιορτή της ποίησης.

Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό ...

Οι μαθητές της  Γ΄τάξης εργάζονται με μεγάλη όρεξη

Εδώ φτιάχνουν  κολλαζ εμπνευσμένα από τα ποιήματά τουDSC03569

 

DSC03568

 

 

 

 

 

 

 

 

Έφτιαξαν λοιπόν αφίσες εμπνευσμένες από τα ποιήματα : Χάρτινο το φεγγαράκι

DSC03982

Ο εφιάλτης της Περσεφόνης

DSC03984

Το δίχτυ

 

DSC03983

 

και στόλισαν την αίθουσα εκδηλώσεων

 

Η παρουσίαση για τον ποιητή μας …..

 

 

 Φωτογραφίες από την παρουσιαση του προγράμματος

DSC03919

DSC03910

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC03980 - Αντίγραφο

DSC03942

DSC03958

DSC03938

DSC03958

η τάξη -eclass.Πάτησε πάνω στην εικόνα για τα μαθήματά σου στο Παν Σχολ Δίκτυο

ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ

Προσέχουμε πολύ !!

Ηλεκτρονική Σχολική βιβλιοθήκη του Σχολείου μας -πατήστε στην παρακάτω εικόνα

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

DSC04575

ΣΤΟΙΧ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Ημερολόγιο

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

ΚΕΣΥ ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ Ν ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΤΗΛ: 2371021915

Το κουδούνι μας χτυπά κι αναμνήσεις μας ξυπνά!!

Δ/νση ΠΕ Ν Χαλκιδικής

 
Δνση ΠΕ Ν Χαλκ

ΑΡΧΗ ΠΡΟΣΤ. ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ.
ΠΑΤΗΣΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ ! !

2015-01-12_155041

ΔΙΚΤΥΟ ΤΟΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Η ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ ΣΤΟ ΔΙΑΒΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
Το δίκτυο τοπικής ιστορίας του Νομού μας,στο οποίο συμμετέχει και το σχολείο μας.Πάτησε στην εικόνα για να μεταφερθείς στο  site  του.

2015-02-03_220847

Σπηλαιο Πετραλωνων

2014-09-29_214250

ΕΝΘΥΜΙΟ ΣΧ ΕΤΟΥΣ 2016-17

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

Πάτησε πάνω στην εικόνα για να διαβάσεις ή ν ΄ακούσεις παραμύθια!

BKS.0242584

ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΑΓΓΛΙΚΑ Α + Β ΤΑΞΗΣ

2016-09-25_152856

WP Facebook Like Send & Open Graph Meta powered by TutsKid.com.