ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ: «ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΣΤΕΡΕΥΕΙ Η ΦΑΝΤΑΣΙΑ?ΑΡΧΙΖΕΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ»
Στα πλαίσια του προγράμματος της Ευέλικτης Ζώνης: ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ: «ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΣΤΕΡΕΥΕΙ Η ΦΑΝΤΑΣΙΑ?ΑΡΧΙΖΕΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ» πραγματοποιήθηκαν δράσεις με σκοπό να μεταδοθεί στα παιδιά η αγάπη για το βιβλίο. Αφορμή στάθηκε η «Ημέρα του παιδικού βιβλίου» και η επίσκεψη της συγγραφέως Λίτσας Ψαραύτη στο σχολείο μας καθώς επίσης και η συμμετοχή μας στο διαγωνισμό: «3η Βιβλιο-τρεχάλα Φιλαναγνωσίας» των εκδόσεων ΨΥΧΟΓΙΟΣ.
Σε αυτό το πρόγραμμα αναγνώστηκαν τρία βιβλία:
Δραστηριότητες:
1) Επισκεφθήκαμε τη σχολική βιβλιοθήκη και ορίστηκε υπεύθυνος μαθητής για το δανεισμό των βιβλίων (η μαθήτρια Μαρία Σωτηρίου της Δ? τάξης).
Αναγνώστηκαν στην τάξη τα παραπάνω βιβλία
Οι μαθητές άλλαξαν το τέλος της ιστορίας στο βιβλίο «Πηνελόπη» της Άντρη Αντωνίου
Ζωγραφίσανε νέο εξώφυλλο για το βιβλίο «Επιχείρηση Αστράβη» της Ναννίνα Σακκά-Νικολακοπούλου
Περιγράψανε και σχεδιάσανε τους αγαπημένους μας ήρωες στο βιβλίο «Πηνελόπη»
Γράψανε ποιήματα σχετικά με την ιστορία του βιβλίου «Πηνελόπη»
Σχεδιάσανε σκηνές του βιβλίου «Επιχείρηση Αστράβη» σε κόμικς
Πραγματοποιήσαμε δραματοποίηση εμπνευσμένη από το βιβλίο «Τα δάκρυα της Περσεφόνης» της Λίτσας Ψαραύτη, η οποία παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια της επίσκεψης της συγγραφέα στο σχολείο μας.
Το θέμα της δραματοποίησης που παρουσίασε η Δ΄ τάξη ήταν σε άμεση σχέση με την ιστορία του βιβλίου και άρχιζε με το γνωστό μύθο της Περσεφόνης, ως εξής:
«Η Περσεφόνη με τις φίλες της παίζει ξέγνοιαστη σε ένα λιβάδι όταν ξαφνικά βλέπει ένα πανέμορφο λουλούδι. Πλησιάζει για να το κόψει και εμφανίζεται μπροστά της ο Πλούτωνας. Είναι ερωτευμένος μαζί της έχει σκοπό να την απαγάγει και τελικά τα καταφέρνει.
Η θεά Δήμητρα η μητέρα της Περσεφόνης την αναζητεί παντού. Από τον Ήλιο μαθαίνει την απαγωγή της κόρης της. Η Δήμητρα που πενθούσε για την απώλεια του παιδιού ρίχνει κατάρα στη γη προκαλώντας μεγάλη πείνα.
Ο Πλούτωνας αναγκάζεται να ανεβάσει την Περσεφόνη στον κόσμο των ζωντανών για να την παραδώσει στη μητέρα της. Η Περσεφόνη βιώνει ένα συναισθηματικό δίλημμα ανάμεσα στην αγάπη που νιώθει για τη μητέρα της και τον Πλούτωνα.
Μεταμορφώνεται σε άγαλμα και ο Πλούτωνας με τη Δήμητρα τη σκεπάζουν με χώμα.
Χρόνια αργότερα ένα δωδεκάχρονο αγόρι ο Παντελής ανακαλύπτει τυχαία το άγαλμα. Μαζί με τη φίλη του την Αγγέλα το ξεθάβουν και το κρύβουν στην αποθήκη του Παντελή.
Ο Παντελής περνάει ώρες παρέα με το άγαλμα και το θαυμάζει για την ομορφιά του. Το άγαλμα στα μάτια του Παντελή ζωντανεύει. Δε θέλει να το αποχωριστεί ούτε για να παίξει, παρά τις εκκλήσεις των φίλων του.
Σε έναν περίπατο με τη φίλη του την Αγγέλα συναντούν μια γυναίκα που έχασε το κοριτσάκι της. Τα παιδιά καταλαβαίνουν πως είναι η Δήμητρα και τρομαγμένα αρνιούνται ότι γνωρίζουν ποιο είναι.
Στο τέλος ο Παντελής καταλαβαίνει ότι δεν μπορεί να κρατήσει την Περσεφόνη γι? αυτό αποφασίζει να την αφήσει εκεί που ανήκει, στη μητέρα της και στρέφει το ενδιαφέρον του στη φίλη του Αγγέλα.»
9) Οργανώθηκαν οι μαθητές με ερωτήσεις που απευθύναν στη συγγραφέα κατά τη διάρκεια της συζήτησης μαζί της. Οι ερωτήσεις είχαν περιεχόμενο τόσο τις απορίες τους σχετικά με την ιστορία που διάβασαν όσο και απορίες που αφορούσαν τη διαδικασία που ακολουθείται μέχρι το βιβλίο να φτάσει στα χέρια μας.
10) Ζωγράφισαν με θέμα την ιστορία του βιβλίου «Τα δάκρυα της Περσεφόνης».
Τ Tέλος από τις εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ για τη συμμετοχή μας στο διαγωνισμό «3η Βιβλιο-τρεχάλα Φιλαναγνωσίας» λάβαμε αφίσες, σελιδοδείκτες και αναμνηστικό δίπλωμα συμμετοχής