Home » ΗΛ. ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ » ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΑΣ

2016-02-11_213854

Αρχείο

ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ

2014-09-28_165006

ΙΟΥΝΙΟΣ 2016-Οι εποχες ο τοπος μας η ζωη μας

Με μια καταπληκτική παράσταση έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους οι μαθητές μας στο 2ο  μαθητικο φεστιβάλ θάλασσας του Δήμου μας
υ

ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ ΜΑΣ ΣΤΟ YOU TUBE

ENGLISH NEWS PAPER

2016-03-06_134202

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΠΡΕΣΒΕΥΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

 

2016-01-28_185915

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ COMIC

Συμμετοχή των μαθητών της Στ΄ τάξης σε διαγωνισμό Comic του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της Ευρώπης. Δημιουργία Αφίσας με θέμα «Ανθρώπινα δικαιώματα και η Δημοκρατία σε δράση»

Ανθρώπινα Δικαιώματα και η Δημοκρατία σε Δράση

6ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦ.

Το σχολείο μας συμμετέχει στο 6ο Συνέδριο Πληροφορικής ΚΜ, στα πλαίσια του προγράμματος ¨Συνάντηση των εθνών-Τα παιδιά όλου του κόσμου»

Βρειτε μας στο Facebook

Προγραμμα e-twinning !

Πιστοποιητικό συμμετοχής του σχολείου μας στο e-twinning

Παγκόσμια ημερα του παιδιου

ο καιρος στα Μουδανια

ΕΚΠ/ΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ

ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ .
Πατώντας πάνω στην εικόνα θα μεταφερθείς σ΄ενα περιβάλλον «σεισμικό». Μπορείς να διαλέξεις τον ήρωά σου, και τον τρόπο που θ αντιδράσεις κατά την ώρα του σεισμού.
Θα μάθεις παίζοντας και θα παίξεις μαθαίνοντας !!

σεισμικη προστασια -λογισμικο

ΠΑΜΕ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Διερεύνηση της μετάβασης των μαθητών/τριών του Νομού Χαλκιδικής στο Γυμνάσιο.
images

ΕΥ ΖΗΝ

Το ΕΥΖΗΝ αποτελεί ένα πρωτοποριακό Πρόγραμμα των Υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων & Πολιτισμού και Αθλητισμού, το οποίο υλοποιείται μέσω των εκπαιδευτικών στα σχολεία, έχοντας ως τελικό αποδέκτη το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού της χώρας.
ευζην

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ

Το πρόβλημα

Ο εκφοβισμός και η βία στο σχολείο μεταξύ μαθητών αποτελεί μορφή επιθετικής συμπεριφοράς με σοβαρές επιπτώσεις για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και τη διαδικασία της μάθησης. Μπορεί να πάρει διάφορες μορφές, άμεσες ή έμμεσες όπως η σωματική βία, ο αποκλεισμός από την ομάδα, και η διάδοση φημών (κοινωνικός εκφοβισμός), οι απειλές (λεκτικός εκφοβισμός) καθώς και η σεξουαλική παρενόχληση

Ο όρος εκφοβισμός και βία στο σχολείο όπως και ο όρος θυματοποίηση χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μία κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός του σχολείου.

Συνήθως εκδηλώνονται με endosxolikivia[1]

*Χειρονομίες

*Φραστικές επιθέσεις, βρισιές, προσβολές, απειλές

*Εκφοβισμούς

*Καταστροφή προσωπικών αντικειμένων

*Κλοπές

*Σεξουαλική παρενόχληση και κακοποίηση

*Αποκλεισμό και απομόνωση από παρέες, ομαδικά παιχνίδια και κοινωνικές δραστηριότητες

 

Ο εκφοβισμός σε διάφορες μορφές

Ο λεκτικός εκφοβισμός περιλαμβάνει τη συστηματική χρησιμοποίηση υβριστικών εκφράσεων και χρησιμοποιεί σταθερά ένα άτομο ως στόχο πειραμάτων κάνοντάς το περίγελο. (κοινώς άσχημές κουβέντες που δεν λέγονται )

Ο σωματικός εκφοβισμός και βία περιλαμβάνει σπρωξίματα, σκουντήματα, αγκωνιές, κλωτσιές, τρικλοποδιές, γροθιές ή χτυπήματα με όπλα ή αντικείμενα και αφορά όλες τιε μορφές επιθέσεων ή τις απειλές σωματικών επιθέσεων

Ο εκφοβισμός με εκφοβισμό περιλαμβάνει την εκούσια απόσπαση χρημάτων ή προσωπικών αντικειμένων η οποία συνοδεύεται από απειλές ή και τον εξαναγκασμό σε αντικοινωνικές πράξεις (κλοπή, βανδαλισμός ιδιοκτησίας)

Επίσης υπάρχει και η μορφή έμμεσου εκφοβισμού κατά την οποία ο θύτης προσπαθεί να απομονώσει κοινωνικά ένα άτομο , ή επιχειρεί να πείσει τους άλλους να αισθανθούν αντιπάθεια γι αυτό, διαδίδοντας κακόβουλες φήμες ψέματα

Σε κάθε περίπτωση ο εκφοβισμός κα ι η βία στο σχολείο αποτελούν πράξεις επιθετικότητας.

Πρέπει να ξέρετε ό,τι ο εκφοβισμός και η βία στο σχολείο είναι και ομαδικό φαινόμενο. Δεν αφορά μόνο το θύτη ή το θύμα αλλά και όλους όσοι είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του . Ο ρόλος των μαθητών –παρατηρητών είναι πάρα πολύ σημαντικός. Ακόμη και αν δεν συμμετέχετε ενεργά σε περιστατικά εκφοβισμού μπορεί να ενθαρρύνετε το θύτη και με την παθητική στάση σας να δίνετε το μήνυμα ότι αυτό που συμβαίνει είναι αποδεκτό

Ποιες είναι οι επιπτώσεις της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού στα παιδιά

Οι επιπτώσεις είναι πολλές και σοβαρές

Τα παιδιά που γίνονται θύματα εκφοβισμού και βίας είναι δυνατόν:sxolikos_ekfobismos65[1]

*να νιώσουν έντονο άγχος και αισθήματα ανασφάλειας

*να έχουν φοβίες

*να παρουσιάσουν σχολική άρνηση

*να απουσιάζουν συχνά από το σχολείο

*να οδηγηθούν σε σχολική αποτυχία

* και να εμφανίσουν μαθησιακές δυσκολίες, ψυχοσωματικά προβλήματα όπως πονοκεφάλους, πόνους στην κοιλιά. Διαταραχές ύπνου, (ενούρηση- κατάθλιψη) κ.α.

Τα παιδιά θύτες αυτοί που ασκούν τον εκφοβισμό και τη βία αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο

*να απομακρυνθούν απ το σχολείο

*να διακόψουν τη σχολική φοίτηση

*να εμφανίσουν τάσεις φυγής από το σπίτι

*να εξελιχθούν σε ανήλικες που παρουσιάζουν παραβατική συμπεριφορά (ποσοστό 50%)

Για να αποφύγουμε τις βλαβερές συνέπειες για την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη και εξέλιξη των παιδιών λόγω της ενδοσχολικής βίας στο σχολείο είναι σημαντική η συστηματική πρόληψη και η κατάλληλη αντιμετώπιση κάθε μορφής βίας που μπορεί να συμβαίνει στο χώρο αυτό.

Δεν ξεχνάμε ότι εσείς τα παιδιά μας έχετε το απόλυτο δικαίωμα να βρίσκεστε σ ένα περιβάλλον το οποίο να σας παρέχει ασφάλεια και προστασία.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των παιδιών που εμπλέκονται σε περιστατικά ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού

Τα παιδιά θύματα είναι :

*περισσότερο αγχώδη και ανασφαλή από τους άλλους μαθητές

*ήσυχα και ευαίσθητα

*εσωστρεφή και μοναχικά

*με χαμηλή αυτοεκτίμηση

*άτομα που δύσκολα υπερασπίζονται τον ευατό τους

Όταν σε ένα παιδί ασκείται βία τότε αυτό μπορεί

*να εμφανίσει έλλειψη αυτοπεποίθησης

*παθητική αποδοχή της βίας (γιατί δεν μπορεί να αντιδράσει και φοβάται να μιλήσει)

*φόβο για τιμωρία από τους μεγάλους

*απομονώνεται και κλαίει

*δεν πιστεύει ότι ένας μεγάλος μπορεί να τον βοηθήσει

Τι πρέπει να κάνετε εσείς σαν μαθητές

*να μην κρατάτε κρυφό ένα περιστατικό βίας και εκφοβισμού στο σχολείο , γιατί έτσι ενισχύεται αυτόν που χτυπά και εκφοβίζει

*να αναφέρετε στον δάσκαλο σας ή στους γονείς σας το περιστατικό

*να συζητήσετε με τους γονείς σας και τους δασκάλους σας για το γεγονός ώστε να δοθεί μια λύση και να περιοριστεί το πρόβλημα

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1. Οι μαθητές χαιρετιούνται  με διαφορετικούς τρόπους καθώς περπατούν στην τάξη

2. Κάθονται σε ενωμένα τραπέζια και κρατούν τα χέρια , σαν ένα μεγάλο κύκλο. Ο καθένας μιλά για τον διπλανό του μέχρι τον τελευταίο

3. Καλούνται  να περιγράψουν έναν συμμαθητή τους

΄4. Δημιουργία αυτοβιογραφικού ποιήματος πρώτα από τον εκπαιδευτικό

5. Προβολή βίζτεο για τη σχολική βία και συζήτηση

6 Δημιουργούν αφίσες

7.Ζωγραφίσουν σκίτσα

8.Ακούμε ιστορίες από τα βιβλία : Η Μόνα πάει στο σχολείο

9. Υπογράφουν το συμβόλαιο συνεργασίας , αφού γίνει η κατάλληλη συζήτηση

Υπογραφή Συμβολαίου Συνεργασίας μαθητών της ……. τάξης imagesCAKP2E50

 

 

  1. Μιλάω χαμηλόφωνα όταν συζητάω με τα μέλη της ομάδας μου και δεν πετάγομαι για να πω την άποψή μου χωρίς να πάρω το λόγο.
  2. Ενθαρρύνω τα μέλη της ομάδας μου να συμμετέχουν και να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους.
  3. Φροντίζω να υπάρχει κλίμα συνεργασίας ώστε νααποφεύγονται πιθανές συγκρούσεις.
  4. Παρέχω βοήθεια σε όποιο μέλος της δικής μου ή άλλης ομάδας χρειαστεί.
  5. Προσπαθώ να δημιουργήσω – όσο μπορώ – μια ευχάριστη ατμόσφαιρα στην ομάδα.

         6. Από τη συμμετοχή όλων μας εξαρτάται η επιτυχία της ομάδας.

  1. Φροντίζω να είμαι ευγενικός/ή και πρόθυμος/η να συνεργαστώ με την ομάδα μου
  2. Αποφεύγω κάθε σύγκρουση με τα άλλα μέλη της ομάδας μου .
  3. Όλα τα μέλη της ομάδας είμαστε εξίσου σημαντικά, εμπιστευόμαστε τους άλλους
  4. Δεν κοροϊδεύουμε κάποιον για κάτι που είπε
  5. 11. Προσέχουμε την τάξη μας και το σχολείο μας γενικά

Συμφωνούμε και υπογράφουμε

Χρησιμοποιήσαμε υλικό από το Εγχειρίδιο Εκπαιδευτικών για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση,

«Δραστηριότητες στην τάξη για την πρόληψη του εκφοβισμού και της βίας μεταξύ των μαθητών».Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

DSC04575

ΣΤΟΙΧ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

2014-09-28_171745

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2017
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Σεπ    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Ιστοχώρος Σχ Συμβούλου Βαγ. Κελεσίδη

διαδικασία της οργάνωσης

Το κουδούνι μας χτυπά κι αναμνήσεις μας ξυπνά!!

Δ/νση ΠΕ Ν Χαλκιδικής

 
Δνση ΠΕ Ν Χαλκ

ΑΡΧΗ ΠΡΟΣΤ. ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ.
ΠΑΤΗΣΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ ! !

2015-01-12_155041

ΦΤΙΑΞΕ COMICS

Πάτησε στην εικόνα και ακολούθησε τις οδηγίες για να φτιάξεις τη δική σου ιστορία comic
2015-01-25_104533

ΔΙΚΤΥΟ ΤΟΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Η ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ ΣΤΟ ΔΙΑΒΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
Το δίκτυο τοπικής ιστορίας του Νομού μας,στο οποίο συμμετέχει και το σχολείο μας.Πάτησε στην εικόνα για να μεταφερθείς στο  site  του.

2015-02-03_220847

ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ ΜΑΣ ΣΤΟ YOUTUBE

Σπηλαιο Πετραλωνων

2014-09-29_214250

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

Πάτησε πάνω στην εικόνα για να διαβάσεις ή ν ΄ακούσεις παραμύθια!

BKS.0242584

ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΝΕΟ ΠΡ. ΣΠΟΥΔΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

2016-09-25_152148

ΑΓΓΛΙΚΑ Α + Β ΤΑΞΗΣ

2016-09-25_152856

WP Facebook Like Send & Open Graph Meta powered by TutsKid.com.