
Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα e-Twinning με τους μαθητές της Στ΄ τάξης του σχολείου μας Imaginary Creatures in shadows – Φανταστικά πλάσματα στις σκιές. Οι μαθητές δούλεψαν με μεράκι και όρεξη και συνεργάστηκαν άψογα με μαθητές από άλλα σχολεία (της Ελλάδας, της Ευρώπης (Ιταλίας, Μάλτας), αλλά και της Τουρκίας) και ανταποκρίθηκαν στις απαιτήσεις του έργου eTwinning που σχεδίασε και έστησε η εκπαιδευτικός κ. Μαρία Δουλγκέρη.
Οι άνθρωποι πάντα έδειχναν ενδιαφέρον για φανταστικά πλάσματα με υπερφυσικές δυνάμεις. Η Ενότητα 3 του σχολικού εγχειριδίου των Αγγλικών είναι αφιερωμένη σε φανταστικούς ήρωες και μυθικές οντότητες (Imaginary Creatures, Πλάσματα της Φαντασίας). Με αφόρμηση λοιπόν αυτήν την ενότητα οι μαθητές ακολούθησαν μια εκπαιδευτική διαδρομή που οδήγησε σε μία παράσταση θεάτρου σκιών, την οποία μοιράστηκαν με τους εταίρους του έργου αλλά και με τα παιδιά του σχολείου μας.
Στόχοι του προγράμματος ήταν οι μαθητές:
α) να γνωρίσουν την πολιτιστική κληρονομιά των εταίρων του προγράμματος αναφορικά με τα μυθικά πρόσωπα των χωρών αυτών
β) να βελτιώσουν την παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου στα αγγλικά
γ) να συμμετέχουν σε δραστηριότητες δημιουργικής γραφής – συγγραφή διαλόγων και ιστοριών για θέατρο σκιών – αξιοποιώντας το λεξιλόγιο που διδάχθηκαν στην Ενότητα 3 του Βιβλίου των Αγγλικών
δ) να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και την συνεργασία ανάμεσα σε ομάδες της ίδιας τους της τάξης, αλλά και σε διακρατικές ομάδες εργασίας
ε) να εμπλακούν στη δημιουργία ενός συνεργατικού θεατρικού έργου (θέατρο σκιών), φτιάχνοντας τις φιγούρες αλλά και τους διαλόγους από μόνοι τους και παίζοντας το έργο προς ευχαρίστηση των συμμαθητών τους.
Η διαδρομή περιλάμβανε πολλές και ενδιαφέρουσες στάσεις:
1. Αρχικά μάθαμε για τους κανόνες σωστής συμπεριφοράς στο διαδίκτυο (Netiquette): https://docs.google.com/presentation/d/e/2PACX-1vSHiiiTkIeYbnWz3MYOSGThXamfVf7JVlQyEFqoJfyDnlujjTPMNqeZ0FbBimp8IaYEAE6basF9ZCNa/pub?start=false&loop=false&delayms=3000&slide=id.p
2. Συστηθήκαμε στους υπόλοιπους φίλους αφού δημιουργήσαμε και χρησιμοποιήσαμε μια ψηφιακή εκδοχή του εαυτού μας και της τάξης μας (avatar): https://read.bookcreator.com/mgxiiyuL6BcQCiSRdkePIDCbWLa2/_rSdtoemTgSE5h-8420Nrw

3. Παρουσιάσαμε με βίντεο το σχολείο μας: https://www.youtube.com/watch?v=wBXZmeh2IVU
4. Δημιουργήσαμε μια παρουσίαση της χώρας μας (βασιζόμενοι και στις οδηγίες του βιβλίου μας στο Unit 1): https://docs.google.com/presentation/d/e/2PACX-1vRhf4Wbb05d5wlv0iHCIOZCsaDWmUAf2vVh21ZOtrywBuaIMGsksh_iPbdMEzAU8IR3JTXvcqUgeacU/pub?start=false&loop=false&delayms=3000&slide=id.gfd5af31351_9_0
και της Νέας Ποτίδαιας με το εργαλείο Google Earth: https://earth.google.com/web/@40.19524142,23.32677945,11.18267183a,1000.69685009d,30y,0h,0t,0r/data=MikKJwolCiExWVFFMk9KQ1VTQnQ5ZmY1REpMb1NQeHVZTndJR1hJYUEgAToDCgEw?authuser=0
5. Φτιάξαμε το δικό μας μοναδικό λογότυπο (logo) του προγράμματος και ψηφίσαμε για αυτό που θα εκπροσωπεί το πρόγραμμά μας (ψηφίστηκε το logo της μαθήτριας Amella Canellari να εκπροσωπεί το πρόγραμμα!): https://read.bookcreator.com/mgxiiyuL6BcQCiSRdkePIDCbWLa2/aYdUkWkMQUuiHiZ6wv0OFA

6. Ο κάθε μαθητής επέλεξε ένα μυθικό πλάσμα από την αρχαία Ελλάδα και μετά από έρευνα στο διαδίκτυο ζωγράφισε, περιέγραψε (δίνοντας έμφαση τόσο στα εξωτερικά όσο και στα εσωτερικά τους χαρακτηριστικά) στα αγγλικά και έδωσε φωνή στο μυθικό του πλάσμα. Όλες οι παρουσιάσεις περιλήφθηκαν σε ένα ψηφιακό βιβλίο: https://read.bookcreator.com/mgxiiyuL6BcQCiSRdkePIDCbWLa2/WP6AgttCTM2a2T5eWSY1Ew
Μελετήσαμε και τη δουλειά των εταίρων μας και χαρήκαμε παίζοντας ένα παιχνίδι που φτιάξαμε όλοι μαζί:
Επίσης φτιάξαμε ένα ωραίο ενθύμιο με τους συνεργάτες μας: ένα ημερολόγιο της χρονιάς 2022-23 για να θυμόμαστε το πρόγραμμα:
7. Το τελευταίο κομμάτι του έργου περιλάμβανε την δημιουργία κουκλοθέατρου και φιγούρων σκιών. Οι ήρωες που περιγράφηκαν στο προηγούμενο βήμα έγιναν φιγούρες κουκλοθεάτρου σκιών και ήρωες σε ένα σενάριο που έγραψαν συνεργατικά οι μαθητές. Με πολύ χιούμορ, κόπο και πρόβες το εργάκι μας ήταν έτοιμο!
Μπορείτε να δείτε εδώ την παραστασούλα μας: https://www.youtube.com/watch?v=tf3QGeJkN4M
8. Τελευταίο βήμα η αξιολόγηση του έργου μας: πόσο μας άρεσαν αυτά που μάθαμε, αυτά που δημιουργήσαμε.

Μεγάλη η διαδρομή μας, μεγάλη η χαρά της συμμετοχής, πολλά τα οφέλη!!!