Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας 2020-21 Τάξη : Α΄ Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζωή Παυλίδου / Δουλγκέρη Μαρία
1. Διαβάσαμε το βιβλίο της Σοφίας Ζαραμπούκα «Ο Ωραίος Δαρείος».
2. Συμπληρώσαμε ερωτηματολόγιο και εβδομαδιαίο πίνακα διατροφής για να ερευνήσουμε αρχικά τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών, να τις συζητήσουμε και να προσπαθήσουμε να τις διορθώσουμε.
3. Ζωγραφίσαμε τα φαγητά και τα φρούτα που μας αρέσουν:
4. Διαβάσαμε το βιβλίο «Η Βίτα και η Μίνη κυνηγούν μια βιαταμίνη»
5. Γνωρίσαμε τις ομάδες τροφών, τι προσφέρουν αυτές στον ανθρώπινο οργανισμό, πώς κάποιες τον ωφελούν ή τον βλάπτουν κλπ και η αλλαγή των διατροφικών συνηθειών του ήρωα μας βοηθούν να συμπληρώσουμε το «Δεκάλογο της σωστής διατροφής»
6. Παρακολουθήσαμε μια παρουσίαση ( power point) και γνωρίσαμε και αναλύσαμε την «Πυραμίδα της διατροφής»
7. Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας με κενή πυραμίδα διατροφής με τις ομάδες τροφών που τις αποτελούν.
8. Παίξαμε παιχνίδια στον Η/Υ: «Βάλε τις τροφές στις ομάδες τους» / «Κάνε κλικ στις υγιεινές τροφές» / «Βάλε στο καλάθι τις υγιεινές τροφές» / «Συμπλήρωσε την πυραμίδα της διατροφής»
9. Διαβάσαμε το βιβλίο της Ελένης Χαράτση – Γιωτάκη «Το φαγητό δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε»
10. Διαβάσαμε το βιβλίο «Ο Μάκης ο Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι» της Άννα Ράσελμαν (εκδ. Άμμος)
11. Μιλήσαμε για τον τρόπο που πρέπει να μασάμε το φαγητό μας και τις συνέπειες της λαιμαργίας. Κάναμε το ταξίδι της Πέψης του φαγητού που τρώμε και γνωρίσαμε το πεπτικό σύστημα και τη σημασία των ενζύμων στη διαδικασία της πέψης.
12. Ζωγραφίσαμε τα χαρούμενα και λυπημένα ενζυμάκια και τις τροφές που επηρεάζουν τη διάθεσή τους.
13. Διαβάσαμε το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά «Δόνα Τερηδόνα» και κουβεντιάσαμε για τη σημασία της υγιεινής διατροφής σε σχέση με τη στοματική υγιεινή.
14. Ζωγραφίσαμε τη Δόνα Τερηδόνα
15. Είδαμε το ρόλο της τροφής στην Τέχνη μέσα από πίνακες μεγάλων ζωγράφων: Ρενουάρ ” γιορταστικό γεύμα” / Σεζάν ” νεκρή φύση με ψωμί και αυγά” / Μποτέρο ” νεκρή φύση με καρπούζι” / Βαν Γκογκ ” πατατοφάγοι”