ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ?ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΩΤΣΙΟΣ- ΕΛΕΝΗ ΠΟΛΥΤΑΡΧΗ
ΤΑΞΗ Δ΄
Στα πλαίσια του προγράμματος που εκπονήθηκε με τους μαθητές της Δ΄ τάξης, με τίτλο «Η διαφορετικότητα- δικαίωμα και κατάκτηση» πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δραστηριότητες:
Εκδήλωση για την ημέρα των δικαιωμάτων του παιδιού σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων. Καλέσαμε στο σχολείο μας τον κ Μιλτιάδη Μαρέτα , τον μοναδικό Καραγκιοζοπαίιχτη στο Νομό μας, ο οποίος μέσα από εξαιρετική παράσταση άγγιξε κα το θέμα της διαφορετικότητας.
Οι μαθητές της Δ΄τάξης με τη βοήθεια των μαθητών της Στ΄τάξης φιλοτέχνησαν το πανό το οποίο αναρτήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων θέλοντας να αφήσουν τα μηνύματά τους για την ισότητα, την αλληλεγγύη, την διαφορετικότητα τη δικαιοσύνη και άλλα παρόμοια συναισθήματα.
Συμμετείχαν στις εκδηλώσεις για την σχολική βία και τον σχολικό εκφοβισμό, σε συνεργασία με το Δημ Σχ Αγίου Μάμαντος ,την Τετάρτη 16 Μαρτίου 2016 και ώρα 10.00πμ.
Παρουσιάστηκε δρώμενο από τους μαθητές της Δ΄ τάξης του σχολείου μας, υπό την καθοδήγηση και επιμέλεια του δασκάλου τους κ Ι Μαγκώτσιου. Το θέμα του δρώμενου αγγίζει την αποδοχή της διαφορετικότητας, το λόγο και την αναγκαιότητα της ύπαρξής της. Η υπόθεση εξελίσσεται στο βυθό της θάλασσας, όπου τα ψάρια δεν καταδέχονται να κάνουν παρέα με τον ξιφία και τον περιγελούν.. Όταν όμως πιάνονται στα δίχτυα του ψαρά.. ο ξιφίας είναι αυτός που καλείτε να τους βοηθήσει, να κόψει τα δίχτυα με τη μεγάλη του μύτη και να τους ελευθερώσει.. Ύστερα από αυτό κατανοούν το λάθος τους κα γίνονται φίλοι..
Οι μαθητές από το σχολείο του Αγίου Μάμαντος τραγούδησαν για την αγάπη και τη φιλία , και στη συνέχεια βγήκαμε στην αυλή για να παίξουμε παιχνίδια για να αναπτυχθούν δεσμοί φιλίας μεταξύ των μαθητών των δύο σχολείων.
Παρευρέθηκε και ο Σχολικός μας Σύμβουλος και τον ευχαριστούμε που μας τίμησε με την παρουσία του.
Όλοι οι μαθητές κεράστηκαν από τα μέλη του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας.
Εκτός από τις παραπάνω εκδηλώσεις οι μαθητές ασχολήθηκαν ιδιαίτερα με ασκήσεις ευγένειας και σεβασμού προς τους συμμαθητές τους,
Διάβασαν αρκετά βιβλία με θέμα την διαφορετικότητα και την αγάπη και το σεβασμό στον
«άλλο».
Το κυριότερο κατανόησαν την μη ύπαρξη της διαφορετικότητας μεταξύ τους σε επίπεδο τάξης πρώτα καθότι υπάρχει Ρομά μαθήτρια καθώς και μεταξύ των μαθητών που φοιτούν στην τάξη και παρουσιάζουν δυσκολίες στη μάθηση.