Η εφημερίδα δημιουργήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος της Ευέλικτης Ζώνης με τίτλο “Δημιουργώντας τη δική μας σχολική εφημερίδα”. ένα πρόγραμμα που έχει ως σκοπό την βελτίωση του γραπτού λόγου, την καλλιέργεια του προφορικού, την εξοικίωση των μαθητών με τις νέες τεχνολογίες και την ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ των μαθητών.Οι μαθητές ασχολήθηκαν με διάφορα θέματα του ενδιαφέροντός τους, ανάπτυξαν δεξιότητες και απόλαυσαν το αποτέλεσμα των εργασιών τους με την έκδοση της εφημερίδας τους, σε ηλεκτρονική αλλά και έντυπη μορφή.
Τελική Έκθεση Υλοποίησης Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων
Σχολικού Έτους 2015-2016
Σχολική Μονάδα : Α.. Δημοτικό Σχολείο : ___Δημ Σχ Ν Ποτίδαιας_____
Τίτλος Προγράμματος: ____ «Δημιουργώντας τη δική μας σχολική εφημερίδα»
Υπεύθυνοι α. ____Αδαμίδου Ραλλία _____
Εκπαιδευτικοί: β. ____Δράκου Κατερίνα___
Στόχοι Προγράμματος : 1. Ευαισθητοποίηση / Ενημέρωση σχολ. κοινότητας, τοπικής κοινωνίας , μαθητών
? ( 2. Ευκαιρία για χρήση Εναλλακτικών Διδακτικών Τεχνικών.
3. Ανάδειξη Καλών Πρακτικών.
4. Οικοδόμηση Κλίματος Εμπιστοσύνης & Συνεργασίας.
5. Ανάδειξη Δεξιοτήτων, Ικανοτήτων, Ταλέντων.
6. Ένταξη Μαθητών που υφίστανται Διάκριση.
7. Ανάπτυξη Πνεύματος Συνεργασίας.
Δράσεις που υλοποιήσατε
1. Επίσκεψη στο Δημαρχείο του Δήμου Ν Προποντίδας και συζήτηση ?συνέντευξη με τον Δήμαρχο για την δύσκολη δουλειά και τις υποχρεώσεις του.
2.Πρόσκληση ?παρακολούθηση παράστασης Καραγκιόζη στο σχολείο μας και στη συνέχεια συνέντευξη από τον κ Μιλτιάδη Μαρέτα τον Καραγκιοζοπαίχτη για το επάγγελμά του.
3) Εκκλησιασμός των τριών Ιεραρχών προς τιμήν των Μεγάλων Αγίων Πατέρων , έρευνα στο διαδίκτυο και συγγραφή κειμένου για τον Μέγα Βασίλειο στην εφημερίδα μας.
4)Συζήτηση για τη συμβολή των μεγάλων ποιητών της χώρας μας, με αφορμή την ημέρα της ποίησης, έχοντας σκοπό την συγγραφή άρθρου για κάποιον μεγάλο ποιητή. Μέσα από συζήτηση επιλέχθηκε η έρευνα για τον Οδυσσέα Ελύτη. Στη συνέχεια μαθητές της Ε΄και της Στ΄τάξης έγραψαν δικά τους ποιήματα , σε συνδυασμό με αντίστοιχο μάθημα από τη Γλώσσα τους.
Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν
Αρχικά προτάθηκαν αρκετά θέματα από τους μαθητές και έγινε μία λίστα με αυτά που είχαν περισσότερο ενδιαφέρον.
Στη συνέχεια η κάθε ομάδα κατόπιν συζήτησης, ανέλαβε να αναπτύξει και να παρουσιάσει το θέμα της.
Επιλέχθηκαν τα θέματα που θα αποτελέσουν τον κορμό της σχολικής εφημερίδας μας.
Ήρθαμε σε επαφή με τον υπολογιστή και τις νέες Τεχνολογίες.
Πραγματοποιήσαμε έρευνα στο διαδίκτυο για τους μεγάλους ποιητές μας και
Αποφασίσαμε να γράψουμε λίγα λόγια για τον Ελύτη.
Στη συνέχεια γράψαμε και δικά μας ποιήματα..
Δημιουργήσαμε ερωτηματολόγια για τις συνεντεύξεις μας προς την κ Μάρέτα τον Καραγκιοζοπαίχτη που καλέσαμε στο σχολείο μας, και προς τον κ Δήμαρχο του Δήμου Ν Προποντίδας.
Δημιουργήσαμε δικές μας ακροστοιχίδες και παιχνίδια για την σχολική εφημερίδα.
Μάθαμε να χρησιμοποιούμε την κάμερα, το μικρόφωνο και τον Υπολογιστή.
Δημιουργήσαμε μέσα από ομαδική εργασία φύλλα παρουσίασης τα οποία τα οποία στη συνέχεια αποτέλεσαν τη δική μας σχολική εφημερίδα.
Εκτυπώθηκε σε πολλά αντίτυπα?.
Η εφημερίδα παρουσιάστηκε στους μαθητές του σχολείου μας, και μοιράστηκε σε μαθητές, γονείς και σε ορισμένα σημεία στη Ν Ποτίδαια.
Η σχολική μας εφημερίδα αναρτήθηκε και ηλεκτρονικά στην παρακάτω διεύθυνση μέσα από το πρόγραμμα script :
καθώς και στην αντίστοιχη σελίδα της ιστοσελίδας του σχολείου μας
Μέθοδοι Υλοποίησης α. σύντομη Διάλεξη β. Συζήτηση γ. ομαδοσυνεργατική μέθοδος Project
που χρησιμοποιήθηκαν: δ. διερευνητική Μάθηση ε. χρήση ΤΠΕ & οπτικοακουστικών μέσων
? (Παρακαλώ σημειώστε τις επιλογές
σας με bold και κόκκινο)
Α. Η καλλιέργεια του γραπτού λόγου που διαφέρει από τονΠροφορικό, ιδιαίτερα στην αποδελτίωση της συνέντευξης.
Η χρήση των νέων τεχνολογιών που δεν γνωρίζουν οι μαθητές να χρησιμοποιούν. Το ότι οι αρκετοί μαθητές δεν έχουν ίντερνετ στο σπίτι ώστε να μπορούν να εργασθούν για το θέμα που έχουν αναλάβει. |
Β.Η αποδελτίωση της συνέντευξης ήταν αρκετά δύσκολη για τουςμαθητές.
Η χρήση του μικροφώνου και της κάμερας αρχικά μας δυσκόλεψε αλλά στη συνέχεια ενθουσίασε τους μαθητές Η τελική μορφή της σχολικής εφημερίδα και η απόδοσή της σε ηλεκτρονική μορφή χρειάζεται γνώσεις των ΤΠΕ που οι μαθητές δεν έχουν γι αυτό βοήθησαν οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί. |
Γ. Η δημιουργία μιας σχολικής εφημερίδας είναι έργο ομαδικόΑνεξάρτητα από το αποτέλεσμα είναι δημιουργία των μαθητών
και αυτό τους ενθουσιάζει τόσο πολύ που ήθελαν να δημιουργήσουν και δεύτερη?( ήδη είναι σχεδόν έτοιμη.. ) |
Α. Θέματα
που σας
απασχόλησαν
Β. Δυσκολίες
που συναντήσατε
Γ. Σχόλια και
Προτάσεις
Ανατροφοδότησης
Χρόνος Υλοποίησης: α. ικανοποιητικός β. μη ικανοποιητικός
? (Παρακαλώ σημειώστε την επιλογή
σας με bold και κόκκινο)
(με βάση τον χρόνο που προγραμματίσατε)
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις: α. Προγραμματισμένες που υλοποιήθηκαν : Στο Δημαρχείο των Μουδανιών , στην Κοινότητα του χωριού της Ν Ποτίδαιας , στην εκκλησία της Ν Ποτίδαιας.
Συναντήσεις με Ειδικούς, Συγγραφείς
1.ΣυνάΠραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον Καραγκιοζοπαίχτη κ Μιλτιάδη Μαρέτα από τον οποίο πήραμε και την συνέντευξη για το επάγγελμά του. |
Σχολική Εφημερίδα 3ο τεύχος-Δημ Σχ Ν Ποτίδαιας by Adamidou Rallia